زهرا  زنجانی

 فعالیت های پژوهشی

 

زهرا زنجانی

در دانشگاه علوم پزشکی کاشان 







چاپ صفحه
پژوهان
صفحه نخست سامانه
طرح های تحقیقاتی
طرح های تحقیقاتی
مقالات چاپ شده
مقالات چاپ شده
مقالات ارائه شده
مقالات ارائه شده
پایان نامه ها
پایان نامه ها
علوم پزشکی کاشان
علوم پزشکی کاشان
آمار عملکرد پژوهشی
آمار عملکرد پژوهشی
پروفایل در SCUPOS
پروفایل در SCOPUS
پروفایل در ISI
پروفایل در ISI
پروفایل در Google Scholar
پروفایل در Google Scholar
پروفایل در ORCID
پروفایل در ORCID
 پروفایل در ResearchGate
پروفایل در ResearchGate
پروفایل در پاب مد
پروفایل در پاب مد
پروفایل در مدلیب
پروفایل در مدلیب
پروفایل در سامانه علم سنجی
پروفایل در سامانه علم سنجی

اطلاعات کلی
hide/show

کد رهگیری : 1437
نام و نام خانوادگی (فارسی) : زهرا زنجانی رسته پژوهشگر : هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی
نام و نام خانوادگی (انگلیسی) : Zahra Zanjani دانشکده/محل خدمت : دانشکده پزشکی
رشته تخصصی : روانشناسی بالینی آدرس محل کار : دانشگاه علوم پزشکی کاشان -دانشکده پزشکی
آخرین مدرک تحصیلی : Ph.D

سوابق تحصیلی
hide/show

رشته تحصیلی/ تخصصی درجه‌تحصیلی سال دریافت مدرک دانشگاه/ موسسه

سوابق شغلی
hide/show

سمت نام و آدرس محل خدمت تاریخ شروع تاریخ پایان

سوابق پژوهشی


طرح های تحقیقاتی
hide/show

ردیف عنوان سمت مدت طرح(ماه) تاریخ شروع تاریخ پایان
1بررسی تاثیر مداخلات روان شناختی و آموزشی بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان ورودی بهمن ماه 1387 دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان 88-1387 مجری711387/12/201393/11/07
2بررسی میزان اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نشانه¬های بالینی اضطراب، استرس، افسردگی و تنظیم هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک¬‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍¬پذیرمجری211395/10/011397/06/27
3" مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان شناختی-رفتاری بر اجتناب تجربه¬ای، ارزش¬ها و کاهش علایم وسواس در نوجوانان مبتلا به اختلال وسواسی جبریمجری291395/11/151398/04/10
4 بررسی ویژگی¬های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس¬های ذهن ¬آگاهی برای کودک و نوجوانمجری121396/05/011397/04/31
5بررسی کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه اجتناب و همجوشی-نسخه نوجوان(AFQ-Yمجری111396/05/151397/04/31
6بررسی کفایت روانسنجی نسخه فارسی مقیاس وسواس بیل- براون کودک و نوجوان CY-BOCS))مجری321396/09/011399/05/12
7بررسی تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، افسردگی، اضطراب، ناتوانی و شدت سردرد بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانهمجری31396/09/011396/12/07
8مقایسه اثر بخشی درمان های مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های شناختی، رفتاری و هیجانی در افراد مبتلا به اختلال اضطراب بیماریمجری301396/12/011399/05/19
9بررسی ارتباط بین تنظیم شناختی هیجان و ذهن آگاهی با نگرانی و اضطراب فراگیر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 96-97مجری101396/12/011397/10/01
10بررسی نقش واسطه های فراشناختی در رابطه بین نگرانی و اضطراب فراگیر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 96-97مجری101397/07/011398/05/01
11مقایسه اثر بخشی درمان شناختی رفتاری و رفتار درمانی دیالکتیکی بر ابعاد هیجان، کیفیت زندگی، ناتوانی ناشی از میگرن،شدت سردرد و شدت علائم اضطرابی در بیماران مبتلا میگرن دارای علائم اضطراب فراگیرمجری261397/05/011399/07/05
12مقایسه تاثیر درمان شناختی رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و انعطاف پذیری روانشناختی، عملکردهای اجرایی،اضطراب،افسردگی و کیفیت زندگی بیمار و مراقب در بیماران مبتلا به افسردگی اساسی پس از آسیب مغزی تروماتیکمجری121397/07/011398/07/01
13درمان مواجهه و جلوگیری از پاسخ مبتنی بر ذهن آگاهی بر عملکرد شناختی،حساسیت به چندش، تنظیم هیجانی و علائم وسواسی-جبری در مبتلایان به وسواس شستشو و آلودگیمجری121397/08/151398/08/15
14مقایسه اثربخشی درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی(MBSR )و درمان شناختی رفتاری (CBT) بر مولفه های هیجانی،عملکرد اجرایی، میزان فعالیت بیماری، کیفیت خواب و زندگی بیماران مبتلا به ارتریت روماتوئیدهمکار121398/09/011399/09/01
15بررسی کفایت روانسنجی نسخه فارسی مقیاس واکنش پذیری هیجانی((ERS) در دانشجویان دانشگاه کاشانمجری121397/11/151398/11/15
16بررسی تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر اضطراب، افسردگی ، رضایت زناشویی، پذیرش درد و انعطاف پذیری روانشناختی و ترکیب بدن افراد مبتلا به سرطان سینهمجری121399/06/151400/06/15
17بررسی تاثیر رفتار درمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان، عملکرد اجرائی ، تصمیم گیری ریسکی وسوسه مصرف دربزرگسالان مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی همبود با نشانه هایADHDهمکار121398/02/151399/02/15
18اجرا، ارزشیابی برنامه درسی مواجهه زودرس بالینی برای دانشجویان سال دوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 1397-1398مجری91398/02/151398/11/15
19بررسی تاثیردرمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم هیجان، اضطراب، افسردگی و شدت اعتیاد به غذا در افراد چاق مجری151398/02/151399/05/15
20بررسی اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) بر کیفیت زندگی ، نشانه های هیجانی ، ابعاد درد ، میزان ذهن آگاهی و فعالیت بیماری در بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD)مجری121399/07/011400/07/01
21تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری تصویر بدن، پرخوری، خوردن ذهن آگاهانه و انعطاف پذیری روان شناختی دانشجویان دختر دارای اضافه وزن و چاقمجری6
22اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تنظیم هیجانی، انعطاف پذیری روانشناختی و شدت مشکلات رفتاری در دختران نوجوان دارای اختلالات رفتاری درونی سازی شده شهر یزدهمکار12
23تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر انعطاف تصویر بدنی، سوگیری توجه و علایم هیجانی در جوانان دارای نشانگان اختلال بدشکلی‌ بدنمجری18
24بررسی وضعیت سلامت روان، فرسودگی شغلی و میزان تاب آوری کادر درمان بیمارستان‌ شهید بهشتی شهر کاشان و سیدالشهداء شهر آران به هنگام شیوع ویروس کرونامجری8
25بررسی وضعیت روانی افراد شهر کاشان در دوران شیوع کرونا و ارتباط آن با ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله با استرس و گوش به زنگی بدنیمجری6
26اندازه گیری و مقایسه کیفیت خواب، نگرانی، افسردگی و اعتیاد به بازی¬های رایانه¬ای در فرزندان 10 تا 12 ساله کادر درمان بیمارستان های اختصاص یافته برای کرونا با کادر درمان سایر بیمارستان ها و فرزندان جمعیت عمومی در زمان اپیدمی کووید 19 درشهر کاشان در سال 1399مجری12

مقالات چاپ شده در مجله
hide/show

ردیف عنوان نمایه نام نشریه سال چاپ
1Cross-Cultural Adaptations of the MacArthur Competence Assessment Tool for Treatment in IranISI و PUBMEDArch Trauma Res. 2016 March; 5(1)
2رابطه گرایش به تجربه چندش و حساسیت با علائم وسواس آلودگی / شستشودر دانشجویانCINAHLفیض
3A randomized clinical trial of the Unified Protocol for Transdiagnostic treatment of emotional and gastrointestinal symptoms in patients with irritable bowel syndrome: evaluating efficacy and mechanism of changeISI و PUBMEDJournal of Psychosomatic Rsearch
4A Structural Model of Relationship Between Disgust Propensity and Fear of Contamination: The Mediating Role of Mental ContaminationISI و PUBMEDIranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences
5رابطه بین افسردگی ،تحمل پریشانی و مشکل در تنظیم هیجان با اعتیاد به استفاده از تلفن همراه در دانشجویان دانشگاه کاشانCINAHLفیض
6بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس حساسیت وگرایش به تجربه چندش در نمونه ایرانیISCروان شناسی بالینی و شخصیت
7Factor Structure and Reliability of the Mindfulness Attention Awareness Scale for Adolescents and the Relationship Between Mindfulness and Anxiety in AdolescentsISIIranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences1398
8ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه اجتناب و همجوشی برای نوجوانان (AFQ-Y8)ScopusJournal of Mazandaran University of Medical Sciences
9The Psychometric Properties of the Persian Version of the Contamination Cognition Scale (CCS)PUBMEDIranian Journal of Psychiatry
10The Evaluation of the Construct and Convergent Validity and Reliability of Psychological Inflexibility in Pain Scale in Individuals With Migraine HeadacheISIIranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences
11Relationship Between Disgust Propensity and Contamination Obsessive-Compulsive Symptoms: The Mediating Role of Information Processing BiasISIIranian Red Crescent Medical Journal
12نقش واسطه ای ترس از سرایت در تبیین رابطه بین گرایش به تجربه چندش و ترس از آلودگیISCمجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران
13Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy in Cognitive Emotion Regulation Strategies, Headache-Related Disability, and Headache Intensity in Patients with Chronic Daily HeadacheISIIranian Red Crescent Medical Journal
14بررسی عملکردهای اجرایی و شناختی در بیماران دوقطبی و اعضای خانواده آن هاCINAHLفیض
15An Iranian study of group acceptance and commitment therapy versus group cognitive behavioral therapy for adolescents with obsessive-compulsive disorder on an optimal dose of selective serotonin reuptake inhibitorsISI و PUBMEDJournal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders1398
16Psychometric evaluation of the Children's Yale-Brown Obsessive Compulsive Scale (CY-BOCS) in Iranian clinical and non-clinical samplesScopus, ISIJournal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders
17مقایسه کیفیت زندگی، کژتنظیمی هیجان و تحمل پریشانی در افراد مبتلا و غیر مبتلا به میگرنISCمجله تحقیقات علوم رفتاری
18مقایسه‌ی تحمل پریشانی و اجتناب تجربه‌ای در افراد دارای اضطراب سلامت و افراد عادیCINAHLفیض1398
19بررسی ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیالس واکنش پذیری هیجانی در دانشجویانISCمجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
20Psychometric Properties of the Child and Adolescent Mindfulness Measure: A Psychological Measure of Mindfulness in YouthScopus, ISI*IRANIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY AND BEHAVIORAL SCIENCES
21Psychometric Properties of the Body Image Acceptance and Action Questionnaire in Patients with Somatic Symptom and Related Disorders in Kashan CityScopus, ISI*Iranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences

مقالات ارائه شده در همایش
hide/show

ردیف عنوان مقاله نام کنگره محل کنگره نوع ارائه تاریخ شروع کنگره
1خلاصه مقاله همایش: مقایسه سلامت روان دانشجویان در بدو ورود و پس از یک ترم حضور در دانشگاهپنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویانتهرانپوستر1389/02/22
2خلاصه مقاله همایش: رابطه هوش هیجانی و خود کارآمدی باسلامت روان دانشجویانپنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویانتهرانپوستر1389/02/22
3خلاصه مقاله همایش: مقایسه خودکارآمدی، هوش هیجانی و اعتماد به نفس دانشجویان با اضطراب اجتماعی بالا و پایینپنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویانتهرانپوستر1389/02/22
4خلاصه مقاله همایش: رابطه بین عادات مطالعه و اضطراب امتحان در دانشجویانپنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویانتهرانپوستر1389/02/22
5خلاصه مقاله همایش: مداخله،آموزش،مقایسه تاثیر آموزش آئین نامه ها و مقررات آموزشی در افزایش آگاهی دانشجویانیازدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با عنوان رهبری آموزشیتهرانسخنرانی1389/02/10
6خلاصه مقاله همایش: وضعیت سلامت روان دانشجویان جدیدالورود دانشکده های پرستاری – مامایی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان سال 88-1387 اولین همایش کشوری دانشجویی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تهرانپوستر1389/07/21
7خلاصه مقاله همایش: مهمترین دغدغه خانواده دانشجویان در هنگام تحصیل در دانشگاه: محصول جلسات تعامل با خانواده دانشجویاندوازدهمین همایش کشوری کشوری آموزش پزشکیمشهد 1390/02/10
8خلاصه مقاله همایش: ارتقاء عملکرد تحصیلی و سلامت روان دانشجویان با ارائه بسته روانشناختی، آموزشی در بدو ورود به دانشگاه دوازدهمین همایش کشوری آموزش پزشکیمشهد 1390/02/10
9خلاصه مقاله همایش: تاثیر کارگاه آموزشی روشهای مطالعه و مدیریت زمان بر عادات مطالعه دانشجویان جدیدالورود دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشاندوازدهمین همایش کشوری کشوری آموزش پزشکیمشهد 1390/02/10
10خلاصه مقاله همایش: تاثیر آموزش روشهای دستیابی به اطلاعات بر آگاهی دانشجویان جدیدالورود از دستیابی به منابع اطلاعات کتابخانه اینترنتیدوازدهمین همایش کشوری آموزش پزشکیمشهد 1390/02/10
11خلاصه مقاله همایش: آشنایی با دانشگاه و افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویان تازه وارد با راهنمایی دانشجوی همیاردوازدهمین همایش کشوری کشوری آموزش پزشکیمشهدالکترونیک1390/02/10
12خلاصه مقاله همایش: تاثیرکارگاه "روشهای دستیابی به اطلاعات" درافزایش میزان آگاهی دانشجویان از بانکهای اطلاعاتیسمینار سراسری توسعة آموزش علوم پزشکیسنندجپوستر1389/12/11
13congress article: Coping mechanisms as a predictor of mental health in first year students of Kashan University of Medical SciencesAMEE 2011VIENNA, AUSTRIAپوستر1390/06/05
14خلاصه مقاله همایش: رابطه هوش هیجانی و خودکارآمدی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشانیازدهمین سمینار دانش و تندرستیدانشگاه علوم پزشکی شاهرودپوستر1390/09/28

پایان نامه ها
hide/show

ردیف عنوان سال مقطع تحصیلی پایان‌نامه تاریخ تصویب پروپوزال تاریخ دفاع
1بررسی تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، افسردگی، اضطراب، ناتوانی و شدت سردرد بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانه‌1396کارشناسی ارشد 1395/02/051396/10/04
2بررسی میزان اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر اضطراب، استرس، افسردگی و تنظیم هیجان در مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر1397کارشناسی ارشد 1395/08/051397/06/14